كامیون كشنده جدید ایران خودرو دیزل با گیربكس اتوماتیك

كامیون كشنده جدید ایران خودرو دیزل با گیربكس اتوماتیك
کامیون کشنده با گیربکس اتوماتیک04

شركت ایران خودرو دیزل طی مراسمی از نخستین كامیون كشنده با گیربكس اتوماتیك در كشور رونمایی كرد :​

کامیون کشنده جدید ایران خودرو09

به گفته جواد توسلی مهر؛مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با حضور در مراسم رونمایی از محصول جدید این شرکت اظهار داشت: رشد تکنولوژی در خودروهای تجاری به سمتی پیش رفته که ما به عنوان بزرگترین خودروساز تجاری کشور باید به سرعت و با برنامه ای مدون در مسیر پاسخگویی به نیاز مشتریان قرار بگیریم و این محقق نمی شود مگر اراده ای ملی پشت آن وجود داشته باشد. وی عنوان کرد: در بازار خودروهای تجاری بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو به تولید رسیده و هم اکنون ۷۶۸ هزار دستگاه در ناوگان فعال هستند و از این تعداد حداقل 321 هزار دستگاه باید نوسازی شوند که دولت برنامه ای مدون به منظور نوسازی ناوگان طراحی کرده و پس از تصویب آن در شورای اقتصاد به این سمت حرکت خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل سهم این شرکت از تولیدات کشور را 37 درصد اعلام و بیان کرد: ۴۵۰ هزار دستگاه از کل تولیدات تجاری کشور به ایران خودرو دیزل تعلق دارد.توسلی مهر یادآور شد: سهم ما در بازار در سال ۹۶ معادل 4 درصد بوده و این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۴۵ درصد افزایش یافته این در حالی است که در سال ۹۶، ۳۳ درصد خودروها سه ستاره و باقی دو ستاره بودند اما امروز با وجود افزایش تیراژ ۷۲ درصد محصولات ما ۴ ستاره و ۶۸ درصد سه ستاره هستند. وی افزود: در سال جاری تولید ۲۵ هزار دستگاه و ۵ کشنده برای سبد محصولات خود پیش بینی کرده ایم. همچنین از مرداد و شهریور سال جاری کامیونت جدیدی را با اتاق جدید وارد خط تولید و عرضه خواهیم کرد.مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل گفت: هم اکنون سهم بازار ایران خودرو دیزل در حوزه کشنده ها ۴۲ درصد است که این سهم با واردات بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ دستگاه کامیون دست دوم که بیش از ۶ هزار دستگاه آن مجوز ترخیص گرفت، کاهش یافت.

نیاز بازار تولید سالانه 23 هزار دستگاه کشنده است.

توسلی مهر عنوان کرد: نیاز بازار تولید سالانه 23 هزار دستگاه کشنده است و در همین راستا روند تولید کشنده در شرکت ایران خودرو دیزل در سال جاری به ۷۵۰۰ دستگاه خواهد رسید.وی با بیان اینکه یکی از مشکلات دنیای امروز موضوع آلودگی هواست،افزود: چاره این مساله تولید خودروهای برقی است که تولید مینی بوس، اتوبوس و ون برقی در برنامه های آتی شرکت ایران خودرو دیزل قرار دارد و در آینده نزدیک جزئیات آن اعلام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با اشاره به نوع همکاری با شریک تجاری خود در تولید این محصول جدید بیان کرد: شرکت فوتون كه شریك تجاری ماست در شرایط تحریمی نه تنها ما را ترك نكرد بلکه به افزایش تولید ما نیز کمک کرده است. ضمن اینکه تامین كنندگان این برند از بهترین های جهان هستند. 

توسلی مهر در پایان با اشاره به مشخصات فنی و امکانات این کامیون کشنده تشریح کرد: قدرت این محصول ٤٦٠ اسب بخار و گشتاور آن ٢٣٠٠ نیوتن متر و دارای امکاناتی چون گیربكس اتوماتیک ، جلوگیری از عقب رفت در شیب ها، هشدار انحراف از بین خطوط،جلوگیری از تصادف با ترمز هوشمند است.همچنین این محصول استانداردهای 85 گانه را پاس کرده و مطابق با استانداردهای مرسدس بنز است.

کامیون کشنده با گیربکس اتوماتیک05
کامیون کشنده با گیربکس اتوماتیک
کامیون کشنده جدید ایران خودرو
کامیون کشنده جدید ایران خودرو10
محصول جدید ایرانخودرو دیزل
محصول جدید ایرانخودرو دیزل14

منابع : خبر خودرو – foton Info 

تیم محتوا
تیم محتوا

تیم تولید محتوا ویدئویی و متنی در پارس‌مکامولد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *