وانت پیکاپ کلوت مکث موتور

وانت پیکاپ کلوت مکث موتور

گروه «مکث موتور» از زیرمجموعه‌های جدید شرکت ماموت خودرو به تازگی پیکاپ کلوت را به صورت مونتاژی در دسترس علاقه مندان به این کلاس خودرو قرار داده است. این پیکاپ اصالتاً یکی از محصولات کمپانی چینی فودای تحت عنوان لیون F22 بوده و به بازار عرضه می گردد. این کمپانی سابقه همکاری با شرکت زامیاد، برای تولید وانت پادرا، را نیز در ایران دارد. شرکت مکث موتور این خودرو را با تریم و پیشرانه اختصاصی روانه بازار می کند.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری پیکاپ کلوت

طراحی خارجی کلوت به‌ ویژه در نمای جانبی و استایل کلی بدنه از محصولات فورد الگو برداری شده و به‌ عنوان یک پیکاپ شهری کاملا محافظه کارانه ولی جذاب طراحی گردیده است.

در نمای جلو هماهنگی جلو پنجره و چراغ ها مناسب می باشد. طراحی سپر تقریبا ساده بوده اما با حجم دهی روی آن سعی شده عضلانی به نظر آید. در نمای جانبی شاهد استفاده از حجم دهی گلگیرها هستیم که در کنار طرح متعادل فریم شیشه‌ها و سایز مناسب رینگ‌ها به همراه حجم پردازی‌ های جزئی پروفیل کناری، فرمی نسبتاً مناسب و زیبا را برای کلوت به وجود آورده است.

نمای عقب مانند اکثر وانت پیکاپ‌ های این کلاس حالتی تقریبا ساده داشته اما در این بین طرح سپر و چراغ‌ ها اندکی متفاوت طراحی شده است. دستگیره درب صندوق نیز در وسط تعبیه شده تا باز و بسته کردن آن به نحوی نسبتا راحت صورت پذیرد.

طراحی داخلی کلوت

با ورود به کابین کلوت با مقایسه با نمونه لیونF22 چشم نوازتر بوده و هماهنگی مناسبی دارد استفاده از مولتی مدیا 9 اینچی مجهز به GPS و 8 بلندگو، فرمان با روکش چرم با کلید های کنترل مولتی مدیا و کروز کنترل بسیار جذاب می باشد.

از دیگر امکانات این پیکاپ مکث موتورز می توان به صندلی با روکش چرم مصنوعی با تنظیم 6 حالته برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کامپیوتر سفری، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، تنظیم نور ارتفاع، نور چراغ های جلو و شیشه بالابر های اتوماتیک اشاره کرد. 

قابل ذکر است که با توجه به طول 5 متر و 30 سانتی متری خودرو و فاصله چرخ های 3متر و 10 سانتی، فضای سرنشین های جلو و عقب برای افراد بلند قامت مناسب می باشد.

پیشرانه

شرکت چینی تولید کننده، برای این پیکاپ از پیشرانه های بنزینی یا دیزلی استفاده نموده است که نوع بنزینی ۲ لیتری توربو شارژ به قدرت ۲۱۸ اسب بخار و نمونه دیزلی 2 لیتری توربو با توان ۱۶۳ اسب بخارمی باشد، اما شرکت مکث موتور که پیکاپ ماموت خودرو از پیشرانه 2.4 لیتری توربو شارژ بنزینی ساخت میتسوبیشی استفاده می‌کند و توانی برابر 215 اسب بخار قدرت به علاوه 320 نیوتن متر را تولید می‌کند. همچنین یک گیربکس ۶ دنده دستی به همراه سیستم دو دیفرانسیل سه حالته با قفل مکانیکی وظیفه انتقال نیرو به سمت چرخ‌ها را بر عهده دارند به این ترتیب راننده می‌تواند وضعیت انتقال قدرت را بین سه حالت 2H یا تک دیفرانسیل عقب برای شرایط عادی، 4H یا تمام چرخ محرک برای شرایط لغزنده یا آفرود سبک و 4L یا دو دیفرانسیل سنگین جهت عبور از مسیرهای بیراهه و صعب العبور انتخاب کند. زوایای ورود و خروج این خودرو نیز به ترتیب برابر 29 و 24 درجه اعلام شده است که نشان از قابلیت مناسب این پیکاپ در عبور از پستی بلندی‌ها دارد.

رقبا
رقبا وانت پیکاپ کلوت مکث موتور

از جمله مهم ‌ترین حریفان پیکاپ کلوت در بازار داخل می‌توان به محصولاتی همچون آمیکو آسنا، پیکاپ جک T8 کرمان موتور و فوتون تونلند و وانت کاپرا 2 اشاره کرد. احتمالا در آینده نیز شرکت زامیاد نسخه پلاس پیکاپ ریچ را به بازار عرضه کند که این مدل هم می‌تواند رقیب مناسبی برای نمونه‌های کارکرده پیکاپ مکث موتور باشد.

با توجه به افزایش استقبال از خودرو های دو دیفرانسیل علی الخصوص وانت های پیکاپ و با توجه به عدم حضور برند های مطرح همچون تویوتا و نیسان و قیمت و امکانات مناسب پیکاپ های چینی به نظر می آید کلوت جایگاه مناسبی در این کلاس به دست آورد. 

تیم محتوا
تیم محتوا

تیم تولید محتوا ویدئویی و متنی در پارس‌مکامولد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *